Vaikeita aikoja varten tässä on 5 kevyttä Internet-markkinointivinkkiä

Author: | Posted in Teknologia No comments

Aluksi yrittäjyyden polku on vuoristorataa, ja asiat muuttuvat entistä kiihkeämmiksi, kun käsitellään myrskyjä, kuten johtajuuden muutoksia, budjetointihaasteita ja taantumia. Tämäntyyppiset vaikeudet eivät muuta todellisuutta, että lataukset, katselut, myynnit, rekisteröitymiset ja muut toiminnot on suoritettava loppuun. Mutta kuinka tämä kaikki voidaan saada aikaan kohtuullisessa ajassa pankkia rikkomatta? Tärkeintä on käyttää kevyttä markkinointitaktiikkaa.

Yleisesti ottaen lean ajattelu keskittyy parempien arvioiden tekemiseen aloilla, joilla käytetään aikaa, energiaa ja rahaa. Se on yksinkertainen lähestymistapa markkinointiin, joka keskittyy kokonaisuuteen osien summan sijaan. Tulee vähemmän puhetta ja enemmän toimintaa. Tämän menetelmän etuja ovat lisääntynyt tuottavuus ja joustavuus sujuvamman toiminnan ansiosta. Tuotteiden laatu ja asiakastyytyväisyys paranevat työntekijöiden parantuneen moraalin ansiosta.

Tässä on joitain ammatillisia neuvoja kevyen markkinoinnin käyttämiseen auttamaan yritystäsi selviytymään vaikeista ajoista.

1. Hienosäädä viestiäsi

Viestit ovat tärkeitä markkinoinnista myyntiin mainontaan, ja niitä on vaihdettava säännöllisesti, jotta se pysyy tuoreena ja relevanttina. “Ehkä alkeellisin ja usein unohdettu kevyt markkinointitekniikka on viestien tarkentaminen”, sanoo Mathieu Jang, markkinointiin keskittyvän verkkokoulutusalustan Affiliate Instituten perustaja. “Oppaani kertoi minulle, että jos astut yritykseen ja tarkennat viestiäsi, voit tuplata tulosi kuluttamatta enempää rahaa markkinointiin.” “Viestisi on yksi yrityksesi osa, joka koskettaa JOKAISTA osaa liiketoimintaasi”, he sanoivat.

2. Käytä “zero-waste” -taktiikoita markkinointitoimissasi.

“zero waste” tarkoittaa muutakin kuin konkreettisia jätteentorjuntatekniikoita, jotka auttavat ympäristöä ja kaatopaikkoja. Se liittyy myös markkinointiin usein liittyvien näkymättömien, aikaa vievien tehtävien välttämiseen. “Toimistomaailmassa tämä on yleinen ongelma. “Liian paljon aikaa tuhlataan tehtäviin, joista asiakkaat eivät maksaneet, kuten turhaan aivoriihiin ja istuntojen suunnitteluun”, sanoo Julie Rosenberg, freelance-markkinoija kansainvälisten asiakkaiden kanssa. “Niin paljon työvoimasta, varsinkin ensimmäisissä vaiheissa, on tervettä järkeä. Asiakkaat eivät tiedä kuinka paljon aikaa kuluu sisäisiin kokouksiin, koska he näkevät vain tulokset. Joten mitä tapahtui kaikelle ajalle, joka hukattiin kokouksiin ilman asialistaa, ajalle, joka olisi voitu käyttää tulosten tuottamiseen? Se oli ajanhukkaa. Tällaisia ​​kokouksia tulisi pitää vain silloin, kun se on välttämätöntä, mahdollisimman vähän osallistujia ja mahdollisimman vähän aikaa.”

Tämä on aihe, joka ulottuu paljon markkinoinnin alan ulkopuolelle. “Teimme kyselyyn 182 johtajaa eri toimialoilla: 65 prosenttia väitti, että kokoukset estävät heitä lopettamasta työtään”, Harvard Business Review -artikkelin mukaan. Kokoukset ovat tuottamattomia ja tehottomia, 71 % vastaajista. Kokoukset estävät 64 % vastaajista vakavan ajattelun. 62 prosentin vastaajista “ohita mahdollisuudet tuoda joukkue lähemmäs toisiaan”.

3. Hallitse tehokkaasti tuotemerkkien edistämisen kustannuksia

On ratkaisevan tärkeää säilyttää pääomatehokkuus sähköisessä kaupankäynnissä skaalautumaan koko testausjaksojen ajan. Kuten olemme toistuvasti nähneet, hintojen dramaattinen nostaminen kustannusten nousun kompensoimiseksi ei ole koskaan viisas strategia, etenkään näin kilpailluilla markkinoilla. “Selkeä ymmärrys resurssien hallinnasta ja allokoinnista on paras tapa pitää kaikki linjassa”, sanoo tohtori Edward F. Group III, Global Healingin perustaja. “Pidä tavoitteesi toiminnan hallinnassa mahdollisimman pienillä kustannuksilla, jotta voit suorittaa tehokkaita liiketoimia, jotka säästävät sinun ja asiakkaasi rahoja.” Olen enemmän huolissani asiakkaan pitkän aikavälin arvosta. Pysy uskollisena yrityksesi visiolle ja tavoitteelle, niin menestys, josta nautit, kattaa sinne pääsemisestä aiheutuvat kustannukset.”

Miten tämä sitten liittyy markkinointiin? Mieti sitä hetki. COVID-19-epidemian ympärillä vallinneen paniikin aikana levisi pian sana, että useat yritykset hinnoittelevat elintärkeitä tarvikkeita. Tämän seurauksena asiakkaat alkoivat etsiä tarvitsemaansa tavaraa muualta kohtuulliseen hintaan. Luonnollisesti suusta suuhun, arvostelut ja sosiaalisen median tilapäivitykset kuluttajien tyytyväisyydestä levittävät tietoisuutta eri tuotteiden eettisistä kaupoista, kuten kulopalosta.

4. Älä katso vain myyntitietoja

Yleensä yritysten omistajat ovat riippuvaisia ​​pitämään tiukasti tarkastuksia mittareista, jotka vaikuttavat suoraan tulokseen. Se kuitenkin auttaa, jos otat huomioon kaikki muut toiminnalliset toiminnot, erityisesti markkinointitoimenpiteet, myynnin/palautuksen/latausten/jne.n lisäksi. Todd Lamb, Purelife Organicsin perustaja ja toimitusjohtaja, neuvoo: “Älä unohda sijoitetun pääoman tuottoprosenttiin ja tuloksiin liittyviä markkinointitietoja.” “On erittäin tärkeää löytää tämä, samoin kuin taustatoimintoihin liittyvät tiedot, jotta saat hyvän käsityksen käsiteltävistä ongelmista ja siitä, miten kaikki toimii yhdessä.”

5. Ymmärrä, että unelma voidaan toteuttaa vain muiden avulla.

Lean-markkinointia tai lean-ajattelua yleensä ei voi poimia ja toteuttaa omin voimin. Se on tiimityötä, joka alkaa ylhäältä alas -tuesta. Joten jos olet toimitusjohtaja tai CMO, sinun on tarjottava kevyttä markkinointia markkinointijohtajallesi tai projektipäälliköllesi ja kerrottava heille hyödyt. “Kun on kyse kevyestä markkinoinnista, johtoryhmien on oltava mukana alusta alkaen”, sanoo Michelle Ickowics, liiketoiminnan kehitysjohtaja. “Johtajuus sitoutuu näkemään aloitteet loppuun asti, mikä lisää tehokkuutta. Sen avulla tiimit voivat myös suorittaa enemmän tehtäviä ja omaksua nopeasti opitut asiat ja jatkaa eteenpäin.”

Lean markkinointi edistää innovaatiota, kasvua ja yhteistyötä säästäen samalla aikaa ja rahaa. Huono strategia on oikea tapa toimia, jos yrityksesi on tekemisissä sisäisen kriisin kanssa.